Algemeen

Chapter One

juli 15, 2015
shutterstock_135033386

Goed. Na vorige week de start met het blog gemaakt te hebben gaan we rustig verder. Vrijdag de 10e heb ik het mud & water parcours mogen testen, dit als voorbereiding op de zaterdag waar ik als vrijwilliger in de rol van parcours verantwoordelijke zou staan.

Het parcours lag er goed bij, liep door een heerlijk terrein met goeie hindernissen. Ik liep de ronde geheel alleen en heb dit met veel plezier mogen doen. Mijn favoriete onderdeel, de Monkey bars, dreven op een stellage midden in het meer. De uitdaging wordt dus met natte handen een stalen Monkey bar nemen, en dan ook de keuze of het dakje of de platte versie. Ik koos voor het dakje, hier zie ik meer uitdaging in en deze moet ik gewoon vloeiend kunnen. En dat ging mij goed af. Dichterbij de finish hangt het touw over het water al klaar voor een sessie apenhang. Dit onderdeel is toch iets waar ik graag heel veel op oefen de komende tijd, want ook deze keer ging hij niet zoals het hoorde en schaafde ik op me enkel het huid flink van me been af, wat resulteerde in een akelige plek maar daar later meer over.

Na het parcours gedaan te hebben en een heerlijke douche op weg richting leiden, hier had ik met vrienden afgesproken voor een gezellige avond en stappen.
Op de avond zelf heel wijselijk besloten niet te gaan stappen maar me slaap te pakken omdat er een lange dag voor de boeg stond. Vroeg eruit en op naar Maurik, onderweg nog even Joyce opgepikt en daar waren we. Heerlijk om de dag eens van de andere kant mee te maken. Het was warm, druk en super gezellig. Veel dank aan de organisatie en natuurlijk alle mensen die ik daar heb mogen ontmoeten, de dag gaf mij een heerlijk voldaan gevoel.

Waar ik na het weekend begon met een gewone fitness training, naja gewoon. Ik had bedacht dat ik in plaats van 3 setjes van 10 te doen de oefening 2 minuten lang zou uitvoeren. Dit had ik vorige week bij CrossXvest met D. de Vries ook gedaan op sommige oefeningen, en ik dacht waarom niet. Je merk toch wel dat het meteen anders trainen is. Na 40 stuks begin je je armen wel te voelen, ik had er dan ook heel slim niet het max op gedaan, haha. Het gevoel achteraf is toch wel anders dan na een gewone fitness sessie. Ik zal dit gewoon af en toe eens doen om de verzuring ze werk te laten doen. Ook maar even langs de fysio gelopen, en laten die toch altijd precies de goede plek vinden waar de pijn zit. Ohja dit gaat over me Knie trouwens haha. Maar goed, het schijnt een JumpersKnee te zijn, dinsdag staat er een echo gepland dan weet ik meer, tot die tijd maar even uitkijken. Al deed ik dat daarvoor ook niet, maar is toch anders.

Dinsdag stond er dan een heerlijke crossfit oefening op het programma, maar helaas. Me hiel, die ik dus had opengehaald bij de parcoursverkenning, bleek ondertussen te zijn uitgegroeid tot een beste wond en het trok ook best wel. Maar even gekozen om me voet dan de rust te kunnen die het verdiende. Dus nu zit ik hier maar te typen, heb mezelf dus twee extra rust dagen gegeven, ook wel lekker. Met nachtdiensten doe ik toch minder als ik het ritme niet heb. Ik ben bezig met de organisatie van WijzijnSport om daar een crowdfunding neer te zetten, had er laatst ergens 1 gemaakt om te testen, maar doe het liever goed dan half. Verder heb ik binnenkort een afspraak om me gehele eet schema eens door te nemen.

Keep you Posted.

 

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply